sobota, 26 stycznia 2013

małe co nieco.

Lubię soboty. Najbardziej te leniwe, kiedy nie trzeba rano się spieszyć, a strój jest dziełem wielkiego przypadku.
Wczoraj miałam wątpliwą przyjemność skorzystać z usług spółki PKP InterCity, 1,5 godziny w oczekiwaniu na pociąg na dworcu, kiedy na tablicy czas spóźnienia pociągu zmieniał się co 5-10 minut jakby od razu nie mogli podać całkowitego opóźnienia 90 minut, w związku z tym delikatnie mówiąc skostniała w końcu wsiadłam do pociągu. Następnie z niewiadomych przyczyn pociąg na 30 min zatrzymał się w szczerym polu (-: 
Po tak wyczerpującej, długiej i męczącej podróży jedyne na co miałam ochotę dziś to leżeć i odpoczywać.
A, ponieważ na dzisiejsze popołudnie był plan małej uroczystości rodzinnej moja siostra postanowiła wypróbować nowy przepis na ciasteczka anyżowe.
Ja towarzyszyłam jej całym duchem :-) ( co przecież też jest ważne) i swoim aparatem.
Ciasteczka szybkie i smaczne wg przepisu ze strony jak po maśle:
3 jajka 
15 dag cukru pudru
15 dag mąki pszennej
1 łyżka anyżu do posypania

Jajka należy podgrzewać w kąpieli wodnej, następnie powoli dodawać cukier, ciągle mieszając, ściągnąć z ognia, dodać mąkę i wymieszać.
Nałożyć ciasto łyżeczką na blachę i posypać anyżem.Piec w temperaturze 180 stopni ok 15 min.
Siostra ubiła jeszcze białka i po podpieczeniu ciasteczek ponakładała łyżeczką pianę z białek na nie i jeszcze na parę minut włożyła do piekarnika :-)
A, oto efekty.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękujemy za komentarz :-)
Jeśli podoba Ci się na blogu zapraszamy do obserwacji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...