sobota, 5 stycznia 2013

cenna cena.

Cena. Cena w sklepie na produkcie. Cena którą ma zapłacić klient, bo takie są reguły gry w którą każdy z Nas gra wchodzącą do sklepu. Więc jako gracz podjęłam to wyzwanie.
Jednak pomimo, że znam reguły gry jakiś czas temu postanowiłam sprawdzić czy się nie zmieniły i zapytałam Panią sprzedawczynie trzymając sweter w dłoni o parę rzeczy.
Cena na metce 79,99 zł za czarny sweter na guziki, sklep znanej, popularnej marki dla kobiet podobno dla młodych, niezależnych i dobrze zarabiających kobiet. Podobno.
Więc mówię Pani, że widzę, że na metce jest napisane, aby prać ten sweter w tem. 40 stopni, niemniej jednak kupiłam już w tym sklepie jeden sweter prałam w tej temperaturze, ale sweter całkowicie się rozciągnął więc w jakiej temperaturze mam prać ten sweter? 
Pani,odpowiedziała, że w takim razie najlepiej albo w 30 stopniach prać albo ręcznie prać albo starać się nie prać w ogóle. Na moje zdziwione spojrzenie odpowiedziała, że im częściej prać go będę to kolor mi wypłowieje, a tego przecież nie chcę? no nie chcę. Ale, dlaczego mam, aż tak uważać kupując czarny sweter. Pani też znalazła na to odpowiedź, przecież sweter ten nie kosztuje majątku to tylko 79,99 zł więc czego ja oczekuję? no w sumie nie wiem, nie oczekuję,przecież, że ten sweter będę nosić przez najbliższe 30 lat, ale przynajmniej 3-6 miesięcy bym chciała, i chciałabym, żeby dalej za te 6 miesięcy był czarny i nie rozciągnięty. Bo cena którą proponuje mi za ten sweter sklep powinna mi to gwarantować, chyba...
No właśnie nie jeden raz rozmawiałam na ten temat z moimi koleżankami, temat nudny pewnie bo stały, ale dlaczego ceny w Polskich sklepach są takie wysokie, dlaczego nie są adekwatne do zarobków, dlaczego jakość ubrań, która trafia na Polski rynek jest II gatunku, a ceny takie same jak w Mediolanie czy Paryżu? dlaczego milcząco zgadzamy się na tak wysokie ceny za tak niską jakość? 
Płacimy za ubrania, które w większości są jednorazowe,więc czy jest możliwe, czy da się w ogóle coś z tym zrobić?
A wracając do swetra. Zakupiłam. Po pierwszym praniu w temperaturze 30 stopni nadal jest czarny niestety lekko rozciągnięty, po drugim praniu guziczki chwieją się i coraz bardziej rozciągnięty jest, myślę, że kolejne pranie i sweter nie będzie nadawał się do publicznego noszenia, a minęło dopiero 6 tygodni od jego zakupu.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękujemy za komentarz :-)
Jeśli podoba Ci się na blogu zapraszamy do obserwacji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...