niedziela, 11 maja 2014

Domowa Pizza by A.


Przepis na domową pizzę dostałam jakiś czas temu od mojej przyjaciółki A.
 Od tego czasu nie jeden już raz gościła na moim stole i zawsze wychodziła pyszna :-)
(to moja subiektywna opinia)
Jej wykonanie według mnie jest bardzo proste, a efekt bardzo syty.

Polecam jako danie obiadowe lub kolację na ciepło.

Składniki na ciasto na jedną dużą blaszkę:
50 g drożdży 
1 łyżeczka cukru
8 łyżek mąki pszennej
6 łyżek mąki kukurydzianej
szklanka wody gazowanej
szczypta soli
5-6 łyżek oliwy z oliwek



Do szklanki wody wrzucamy pokruszone drożdże, łyżeczkę cukru, łyżkę mąki pszennej i mieszamy do rozpuszczenia się składników.
Odstawiamy w ciepłe miejsce na 15-20 minut.
Do dużej miski wsypujemy mąkę pszenną, kukurydzianą, szczyptę soli i 3 łyżki oliwy z oliwek. Zaczynamy ugniatanie ciasta dodając wodę z drożdżami.
Wyrabiamy ciasto ok 8 min (dlaczego tyle? nie wiem, A. powiedziała, że tak trzeba to tak robię :-))
Następnie oliwą z oliwek natłuszczamy miskę z ciastem, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok 1 godzinę celem podwojenia masy ciasta.


Następnie energicznie pięścią uderzamy w ciasto i rozkładamy ciasto na blasze uprzednio wyłożonej papierem do pieczenia.


Na cieście rozkładamy sos pomidorowy.



I składniki wg upodobania i smaku ja dałam:

Salami


trzy papryki - zieloną, czerwoną i pomarańczową




Pieczarki




Pomidory, czarne oliwki i przyprawy: sól, pieprz, oregano, bazylię oraz tymianek


a, na koniec starty żółty ser





Gotową pizzę wkładamy na 15-20 min do nagrzanego piekarnika 250 stopni termoobieg.
(UWAGA: ważne, żeby piekarnik był dobrze nagrzany przed włożeniem pizzy)

Ja swoją trzymałam 17 minut i gotowe.


 SMACZNEGO.

6 komentarzy:

  1. Mmmm pysznie wygląda ! Jadłabym :)

    Zapraszam do mnie :
    http://ispassionforlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. fajna jest domowa pizza samemu można dobierać dodatki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalinas i obiadek jest, a jak się więcej zrobi to i na kolację starczy :-)

      Usuń
  3. Po tym poście sama bym teraz taką zjadła;-)

    Pozdrawiam ciepło,
    Mayoume

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za komentarz :-)
Jeśli podoba Ci się na blogu zapraszamy do obserwacji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...