wtorek, 1 września 2015

Wrześniowy obiad - kluski ze śliwkami.


Śliwki, śliweczki, słodkie fioletowe owoce.
Uwielbiam. 
Prosto z drzewa, albo jako składnik ciasta drożdżowego czy z kruszonką.
Dziś zostały głównym składnikiem obiadu.
Klusek ze śliwkami.
Przyznam się, że pierwszy raz w życiu byłam wykonawcą tego dania i muszę przyznać nie skromnie, że wyszły mi bardzo smakowite :-)
 

Składniki na 15 klusek:
15 śliwek
9 ziemniaków
2 jajka
250 dag mąki pszennej
100 dag mąki razowej
sól
cukier
cynamon
masło


Wykonanie:
 Ziemniaki gotujemy w mundurkach (i tutaj mała rada, aby ugotować je odpowiednio wcześnie, aby zdążyły dobrze wystygnąć, bo ciepłe niezbyt miło się obiera).
Do dużej miski wsypujemy mąki, wybijamy jajka, szczyptę soli i wystudzone, przeciśnięte przez praskę, albo zmielone przez maszynkę ziemniaki.
Ciasto ugniatamy do uzyskania jednolitej masy.
 Formujemy cieniutkie placuszki i na środek kładziemy śliwkę bez pestki, za to w środek śliwki sypiemy 1/2 łyżeczki cukru.
Całość zlepiamy i formujemy kulkę, tak aby cała śliwka była pokryta ciastem. 
W dużym garnku gotujemy osoloną wodę.
 Do zagotowanej wody pojedynczo wkładamy nasze kluski. 
Po wypłynięciu klusek na wierzch, gotujemy je jeszcze ok 8-10 minut.
Ugotowane kluski wyciągamy łyżką - cedzakiem.
Gotowe kluski można posypać bułką tartą, abo tak jak ja roztopionym masłem i cynamonem.


Smacznego :-)

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam śliwki, zjadam gdzieś jedną dziennie :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadłam knedli ze śliwkami:) może czas to jutro zmienić?

    OdpowiedzUsuń
  3. palce lizać! uwielbiam

    pozdrawiam
    Kasia http://nieperfekcyjnakasia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama takie robi Pycha
    http://po-rodzinie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za komentarz :-)
Jeśli podoba Ci się na blogu zapraszamy do obserwacji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...