sobota, 28 lutego 2015

Pomysł na szybki obiad - makaron z krewetkami.


Wiosna już za chwilę, a ja czuję się jak Miś, który jedynie o czym marzy to zapaść w długi, zimowy sen.
Jestem permanentnie zmęczona i śpiąca, dlatego też nie mam ani sił, ani chęci na wymyślne czy pracochłonne obiady.
Ma być za to szybko, smacznie i do syta - potrzebuję przecież sił, na dobry odpoczynek :-)
Makaron z krewetkami to jedno z tych dań, które spełnia powyższe wymagania, dodatkowo jest to jedna z moich ulubionych propozycji obiadowych.


Składniki:
makaron spaghetti
krewetki białe lub tygrysie
3-4 ząbki czosnku
mała czerwona papryka
pietruszka zielona
masło
oliwa z oliwek
olej
sól
pieprz
papryka w proszku czerwona słodka i ostra 


Sos

Na patelni podgrzać ok 6 łyżek oliwy z oliwek plus 1 łyżkę masła.
Czosnek pokroić na cienkie plasterki i wrzucić na rozgrzaną patelnię z oliwą i masłem, podsmażać ok 3-4 min mieszając.


Zmrożone krewetki włożyć do miski i zalać przegotowaną ciepła wodą, po 2-3 min odcedzić na sitku, ściągnąć ogonki i wrzucić do podsmażonego czosnku.
Smażyć ok 3-4 min mieszając.


Paprykę sparzyć, pokroić w cienkie paski i dodać do krewetek i czosnku, całość, ciągle mieszając smażyć ok 5-7 min.
Dodać dużą łyżkę masła i przyprawy, sól, pieprz, obie papryki i wymieszać.
Przyprawy dodaję wg własnego smaku.
Czasem więcej papryki ostrej czasami słodkiej.
Można dodać też 1 łyżkę miodu.

W osobnym garnku ugotować makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

Makaron wyłożyć na talerz, dodać krewetki z sosem, posypać pietruszką zieloną i energicznie wszystko razem wymieszać.


SMACZNEGO.

3 komentarze:

  1. ja dzisiaj robiłam makaron ale kurczakiem i suszonymi pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam krewetki, z pewnością ta potrawka by mi zasmakowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Krewetki są super :) z chęcią spróbuję Twojego przepisu

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za komentarz :-)
Jeśli podoba Ci się na blogu zapraszamy do obserwacji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...